Vårt fantastiske kundesenter vant igjen!

 

Tidligere denne våren vant DFDS Seaways for fjerde året på rad pris for sin gode kundeservice. Vi er selvfølgelig storfornøyd, og har bestemt oss for å vie denne bloggposten til kundesenteret vårt. Og det er jo egentlig helt naturlig for en cruise-blogg som dette å ta for seg de som møter kundene først – reisen til København begynner jo i det øyeblikket du bestiller turen din hos DFDS Seaways!

YvonneHoffsengen Veganger, en av lederne i senteret, har mange forklaringer på hvorfor DFDS Seaways vant prisen igjen.

– Det viktigste for oss som arbeider med kundeservice og salg over telefon, er forståelsen av å snakke med folk. Dialogen skal være helt ekte. Ikke noe tull og overfladiske samtaler!

Hun er utrolig stolt over prisene DFDS Seaways har mottatt de siste årene, men hun legger ikke skjul på at det ligger mye arbeid i slike utmerkelser.

– Å få etablert de rutinene vi har hos oss er på ingen måte gjort i en fei og det ligger mye arbeid bak et velfungerende kundesenter. Vi terper hele tiden detaljer, og har for eksempel salgstrening hver femte uke. Men det kunne like gjerne vært kalt dialogtrening eller samtaleøving, forteller Yvonne.

– Hva kunden egentlig ønsker av oss og har behov for er alltid det viktigste. Å selge en oppgradert lugar eller lignende blir jo feil om ikke det er kundes forventning vi klarer å møte.  Vår jobb er å finne ut hvilken opplevelse kunden faktisk ønsker, og så skape den perfekte reisen til København og hjem igjen. Jo bedre opplevelse, jo større sjanse er det for at kunden kommer raskt tilbake.

Yvonne understreker at det hun er med på egentlig ikke er så veldig annerledes enn det hun regner med at de gjør i i andre virksomheter som også har slike sentre.

– Forskjellen er kanskje bare at DFDS Seaways gjør det vi er enige om og trener på. Og en annen viktig oppgave er at konkrete mål har jo alle, men hvordan deler man opp de målene? Hvordan gjør man det som kan fremstå som litt tørre og formelle målsettinger om til handling og gode samtaler med kundene? Når styrer og direktører vedtar overordnede mål må vi finne frem til måter for hvordan det skal nå kundene. Denne prosessen synes jeg vi får til hos oss, sier hun

Beviset på at Yvonne har rett er jo prisen som nå altså er deres til odel og eie ett år til. Har du bestilt reise fra Yvonne & Co på kundeservicesenteret? Hva synes du? Får du hjelp til de gode opplevelsene? Vi håper du er fornøyd, og gir oss en liten like som gratulasjon 🙂

 

Hva kan jeg hjelpe deg med? Joda, vi selger også billetter til både Tivoli, Den Blå Planet og hotellpakker. Hva slags København-opplevelse er du uet etter denne gangen?

Hva kan jeg hjelpe deg med? Joda, vi selger billetter til Tivoli og hotellpakker. Hva slags København-opplevelse er du ute etter denne gangen? Juliana in action!

Humør er grunnleggende viktig for alle som jobber med kundeservice!

Humør er grunnleggende viktig for alle som jobber med kundeservice. Og det har Kari-Anne!

DFDS Seaways sitt team på kundeservice. Alle mann på dekk!

DFDS Seaways sitt team på kundeservice. Alle mann på dekk!