Benjamins danske sommerminner

Hei! Jeg heter Benjamin, er 14 år og overinteressert i store båter/ferger. Denne sommeren har jeg vært i Danmark med pappa, onkel og fetteren min en uke.

Jeg har lenge ønsket meg en tur hvor jeg kan ha pappa litt for meg selv, og i år ble det Danmark. Vi kjørte først til Gøteborg i Sverige, og dro innom Liseberg. Dagen etter tok vi Stena Line fra Gøteborg til Fredrikshavn, og kjørte videre til Aarhus, der min Moster bor. Etter en dag der dro vi videre mot København, med en hurtigbåt.

Topp på Tivoli

Da vi kom til København, sjekket vi inn på hotellet, og dro deretter på Tivoli. Det var topp! Til tross for mye kø og venting, er Tivoli et sted for seg selv. Vi var alle enige om at det var bedre enn Liseberg. Vi var der hele kvelden og spiste MYE Ben & Jerry’s (is). Fetteren min så at det var en Monster Energy skatekonkurranse dagen etter, og bestemte seg fort for at det skulle han på.

Da vi kom tilbake på hotellet, fant vi ut at alle skaterne bodde på samme hotellet. Jeg og han hadde det kjempebra, omringt av proffe skatere. Dagen etter var vi på skatekonkurransen, og shoppet. Vi tok sykkel-taxi fra sentrum til hotellet, og dro videre til Pearl Seaways. Vi sjekket inn og kjørte rett inn på båten. Det var der høydepunktet startet!

Bading i lykkerus

Da vi fant ut at det var badebasseng ute og inne, var vi i lykkerus. Vi badet først inne en times tid, siden det var så mange ute. Etter det var vi på soldekket helt foran ved vinduene, der spilte vi kort en stund. Da middagsbuffeen startet, gikk vi ned til 7 Seas (restaurant). Maten var kjempegod, og spesielt softisen. Det var kjempekult å lage sin egen softis. På kvelden etter taxfree-shopping og litt kveldsmat, badet vi. Da vi gikk ut på dekk var klokka rundt 12 på natta, og vi badet på dekk i over en time.

Jeg fikk skikkelig Cruise-følelsen, og la meg med et skikkelig smil om munnen.

Jeg vil virkelig anbefale DFDS til ALLE!

Tivoli hovedinngangen (Foto: DFDS)

Tivoli huskene (Foto: DFDS)

Badebassenget i Adventure Club (Foto: DFDS)

Sollys gjennom vinduet (Foto: Benjamin)

Og sollys på dekk (Foto: DFDS)

Kortspill med pappa (Foto: Benjamin)