De gode hjelperne på dekk syv

På dekk syv om bord på Pearl Seaways møter jeg Morten, Åsa og Linda i Guest Service Center. Med store smil hjelper de gjestene om bord på DFDS med alt det skulle være.

Linda har akkurat fikset biffen for en familie som trengte noen ekstra håndklær. Det er ikke et uvanlig spørsmål når solen skinner og bassenget på akterdekket av Pearl frister, så Linda har noen ekstra håndklær liggende. Hvis ikke, blir de levert litt senere på lugaren.

Ekstra håndklær er fint når bassenget venter!

Ekstra håndklær er fint når bassenget venter!

Så snart håndklærne er levert ut, kommer en ny familie til og barna løper snart smilende avgårde med et barnekort, som gir tilgang til masse moro ombord.

Med dette kortet får man mye moro!

Med dette kortet får man mye moro!

Flere turister er i Norge og Danmark for første gang. Da er det godt med vennlig personale som tar seg god tid til å fortelle om alt man kan gjøre i vår favorittby, København. Morten, Åsa og Linda har billetter til Tivoli, Den Blå Planet, shuttlebuss til både Nørreport og Tivoli og mye mer.

Åsa viser og forklarer :)

Åsa viser og forklarer 🙂

De tre er alle selvsagt godt kjent i København, og kan også hjelpe med kart og tips til ting å gjøre og se når man kommer i land.

For den som har vondt i hodet eller blir sjøsyk har Guest Service Center også et mini-apotek. Heldigvis har de fleste det bra underveis til København, og på vår reise var det så stille på vei over at det godt skal gjøres å bli uvel.

Kall meg gammeldags, men jeg sender fortsatt postkort når jeg er på tur!

Kall meg gammeldags, men jeg sender fortsatt postkort når jeg er på tur!

Klokken seks åpner banktjenestene, her kan du både veksle og ta ut danske penger. Vi kjøper postkort og frimerker, så er det gjort. Imens hjelper Morten en familie som skal på bilferie, men har glemt kartet over Danmark.

I Guest Service Center finner du både nyheter og praktisk informasjon.

I Guest Service Center finner du både nyheter og praktisk informasjon.

Det er ganske mye mennesker rundt Guest Service Center rett etter avgang, men alle får likevel tålmodig hjelp med et stort smil, enten det er tannbørste eller Tivoli. Nei er et nesten ikke-eksisterende ord her. Så ikke nøl med å besøke gjengen på dekk syv hvis det er noe du lurer på 😃

God tur fra Mats!